INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W NZOZ "ALFA-MED"
Zgodnie z art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Alfa-Med" (zwany dalej „Alfa-Med”) z siedzibą przy ulicy Teatralnej 10, 40-003 Katowice, posiadający numer NIP 9541232956 oraz numer REGON 273428338
- Zapytania lub żądania związane z przetwarzaniem danych osobowych przez „Alfa-Med” prosimy kierować zgodnie z podanymi poniżej danymi kontaktowymi:
Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "Alfa-Med"
ul. Teatralna 10
40-003 Katowice
e-mail: przychodnia@alfamed.com.pl
tel./fax: (32) 259-88-25, (32) 253-50-99
Powołano także Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo skontaktować pod adresem: iod@alfamed.com.pl
- Pani / Pana dane osobowe będą lub mogą być przetwarzane w celu:
-
realizacji świadczeń medycznych oraz dokumentowania tych świadczeń - przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia - podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. h RODO; okres przetwarzania danych – zgodnie z przepisami krajowymi, w szczególności Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta a także Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 09 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania,
-
realizacji obowiązku prawnego sporządzenia i przechowywania dokumentacji – np. przechowywania faktur, ksiąg rachunkowych oraz innych dokumentów wynikający z przepisów krajowych administratora – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO; okres przetwarzania danych – zgodnie z przepisami krajowymi,
-
potwierdzenia wykonania zobowiązań oraz dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami - do celu archiwizacji informacji lub dokumentów potwierdzających wykonanie zobowiązań „Alfa-Med” oraz do celu dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami skierowanymi przeciwko „Alfa-Med” - podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO; okres przetwarzania danych - okres wykonywania zobowiązań oraz okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów,
-
wypełnienia pozostałych obowiązków prawnych ciążących na „Alfa-Med” na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO; okres przetwarzania danych – zgodnie z przepisami krajowymi,
-
zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia poprzez stosowanie monitoringu wizyjnego na terenie przychodni – podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO; okres przetwarzania danych – 10 dni; okres ten może ulec wydłużeniu w przypadku wystąpienia incydentu i konieczności zabezpieczenia nagrania np. w celu przekazania uprawnionym podmiotom
- Pani/Pana dane osobowe będą lub mogą być przekazywane:
-
innym podmiotom leczniczym współpracującym z „Alfa-Med” w celu zapewnienia ciągłości udzielania świadczeń zdrowotnych (ciągłości leczenia),
-
osobom upoważnionym przez pacjentów na rzecz których udzielane są świadczenia medyczne,
- podmiotom świadczącym na rzecz „Alfa-Med” usługi niezbędne do prawidłowej działalności przychodni takie jak: usługi prawne i doradcze, usługi biura rachunkowego, usługi informatyczne i techniczne, serwis sprzętu medycznego,
-
organom i podmiotom uprawnionym do otrzymania Pana/Pani danych na podstawie przepisów prawa (np. Narodowy Fundusz Zdrowia)
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.
- Zgodnie z przepisami RODO przysługuje Pani/Panu prawo do:
-
dostępu do danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu (gdy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora), cofnięcia zgody (gdy podstawą przetwarzania jest zgoda - jej cofnięcie nie wpływa jednak na legalność przetwarzania przed cofnięciem zgody).
-
realizacja tych uprawnień zależy od warunków określonych w RODO. W przypadku odmowy uwzględnienia żądania otrzyma Pani/Pan odpowiedź z uzasadnieniem odmowy.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesieni skargi do właściwego organu nadzorczego, którym w Polsce jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne do realizacji świadczeń medycznych bądź realizacji umowy. Niepodanie danych może skutkować odmową udzielenia świadczeń medycznych. Podanie danych dodatkowych nie wymienionych w przepisach prawa (np. numer telefonu, adres e-mail) jest dobrowolne aczkolwiek może skutkować utrudnieniem kontaktu z Państwem (np. w celu przypomnienia o terminie wizyty).
-
Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.